کشاورزی دقیق
حجم فایل : 10,295.2 کیلوبایت تاریخ بارگذاری : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
توضیح مختصر
فناوری افزایش بهره‌وری زمین
توضیحات
 شاید اینها را هم بپسندید:

 

نخستین کشتزار در بیابان تنها با بهره‌گیری از «آفتاب و آب دریا»

کشاورزی دقیق با مصرف بهینه آب

به کارگیری ربات و گیاه در کنار هم

دستگاه پرورش خوراک گیاهی از سلول‌های گیاهی

 

ده هزار سال است که انسان با تبدیل زیستگاه‌های طبیعی به زمین‌های کشاورزی و مراتع برای دام، مواد غذایی پرورش می‌دهد. ولی با توجه به این که جمعیت انسانی به نه میلیارد نفر یا بیشتر افزایش می‌یابد، و شمار گونه‌های در حال انقراض درحال رسیدن به سطح هشدار دهنده‌ای است، باید این روند را متوقف کنیم و مواد غذایی بیشتری در زمین کمتر پرورش دهیم.
تحلیل گران آن را "Peak Farmland"(بیشینه کردن بهره‌وری زمین کشاورزی) می‌نامند
زمانی، به نظر می‌رسید که پاسخ در انقلاب سبز باشد. در قرن بیستم انقلاب سبز با آمیزه‌ای از بذرهای پیشرفته، کودها و آبیاری نوین و مکانیزه کردن کشاورزی، به طور چشمگیری بر بازده محصول افزود.

 

ولی دوران انقلاب سبز در بخش‌های بسیاری از دنیا سپری شده است. و روند رشد بازده محصول، کند شده است در حالی که تقاضا برای مواد غذایی برای دهه‌ها در حال رشد خواهد بود.
آیا هنوز هم راهی برای peak farmland (افزایش بهره وری زمین) وجود دارد؟ به کشاورزی دقیق روی آورید. 

 

کشاورزی دقیق مجموعه‌ای از شگرد‌ها و فنآوری‌هایی است که ورودیها را بهینه می‌کند تا به بیشترین بازده محصول برسد. از حسگرها، هواپیماهای بی‌سرنشین، تراکتورهای پیشرفته که با GPS هدایت می‌شوند بهره‌می‌گیرد و با به کاربردن حساب شده‌ی مواد مغذی، مصرف مواد اولیه مانند کود و آب را بهینه می‌کند.

 

دستاوردهای کشاورزی دقیق به بهره‌گیری از فنآوری‌های بسیاری بستگی دارد. چه آنهایی که امروز وجود دارد و چه آنهایی که هنوز وجود ندارد. ولی اجرای درستِ کشاورزی دقیق، می‌تواند سه مزیت بسیار بزگ داشته باشد:

 

 کاهش هزینه مواد اولیه،
 بیشینه کردن بازده محصول، 
و نزدیک به صفر کردن آلاینده‌های شیمیایی در کشتزار.

 

آینده ی مواد غذایی در انبوهی از احتمالات است. نوآوری های کشاورزی می‌تواند کمک کند که تغییر در طبیعت برای آسایش خود را کمتر و کمتر کنیم.

اگر این ویدیو را پسندیدید "خوش خبریم" را به ۲ نفر از دوستانتان معرفی کنید : ارسال این ویدیو به دوستان

دیدگاه بازدیدکنندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید