روشی نوآورانه برای فراهم‌کردن آب آشامیدنی پاک
حجم فایل : 9,974 کیلوبایت تاریخ بارگذاری : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
توضیحات
  شاید اینها را هم بپسندید:

 واتر-سیر، دستگاهی که از هوا کره (جو) آب می گیرد!

روشی آسان برای تشخیص سرب و فلزهای سنگین در آب آشامیدنی

 نخستین کشتزار در بیابان تنها با بهره‌گیری از «آفتاب و آب دریا»

کشاورزی دقیق

کشاورزی دقیق با مصرف بهینه آب

به کارگیری ربات و گیاه در کنار هم

دستگاه پرورش خوراک گیاهی از سلول‌های گیاهی

 
من آرتورو ویتوری هستم، طراح و معمار هستم. در سه سال گذشته روی پروژه‌ای به نام " Warka water " کار کرده‌ایم.

 

Warka water  فلسفه‌ای است که در پی روش‌های گوناگون جمع‌آوری و برداشت آب به شکلی پایدار، با نگاه به زیست بوم است. ایده‌ی این پروژه پس از دیدن روستای کوچکی به نام " Dozen" در اتیوپی به وجود آمد، آنجا ناباورانه دیدیم که کودکان و زنان هر روز برای رساندن مقداری آب به خانه، کیلومترها راه می‌روند.

 

اکنون  Warka water  برجی دارد که به آسمان می‌رود تا رطوبت را از هوا گرفته و با نیروی گرانش پایین آورد و به مردم برساند. ما آن را در سازه نگهدارنده‌ای که از بامبو ساخته شده نگه می‌داریم، درون آن یک مش وجود دارد که با چگالش نم آب را جمع می‌کند، و پس از آن یک پوشش بزرگ،  و سپس یک مخزن برای نگهداری آب وجود دارد.

 

هر برج می‌تواند روزانه صد لیتر آب برای یک جامعه‌ی روستایی فراهم کند. و این آب آشامیدنی است.

 

هدف ما رسیدن به ساختاری ساده است که بتوان به سادگی آن را در محل ساخت. کل برج بسیار سبک است، نزدیک به ۸۰ کیلوگرم وزن دارد ولی بلندای زیادی دارد بنابراین ساخت آن بدون ماشین‌آلات و داربست و تنها با دست، چالش بزرگی بود.

 

ولی برای رسیدن به فنآوری نهایی و آزمایش‌های فیزیکی، راه میانبر، بهره‌گیری از نرم‌افزار در این پروژه است، طراحی اصولا پارامتری است. هنگامی که ما شکلی را در نرم‌افزار طراحی کردیم، می‌توانیم پیاده‌سازی آن را بدون ساخت دوباره به روش‌های گوناگون انجام دهیم. پس در چند ثانیه می‌توانیم گزینه‌ی دیگری داشته باشیم.

 

نکته مهم این پروژه این است که اطلاعات پنهانی ندارد. به جامعه محلی آموزش داده خواهد شد چگونه آن را بسازند و هر چند تا که می‌خواهند از روی آن بسازند.

اگر این ویدیو را پسندیدید "خوش خبریم" را به ۲ نفر از دوستانتان معرفی کنید : ارسال این ویدیو به دوستان

دیدگاه بازدیدکنندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید