شارژ بی‌سیم وسایل برقی در حال حرکت
حجم فایل : 5,258.2 کیلوبایت تاریخ بارگذاری : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
توضیحات
ما راهی برای انتقال مقدار زیاد الکتریسیته به صورت بی‌سیم پیدا کرده‌ایم. و این برای "پویا کردن شارژ" در رساندن الکتریسیته به "اشیای در حال حرکت" برای شارژ کردن آنها، با اهمیت است.

این سیم پیچ اصلی است که میدان مغناطیسی تولید خواهد کرد، و با سیم پیچ گیرنده‌ی جریان، جفت خواهد شد. به سیم پیچ گیرنده، یک لامپ LED وصل شده است. چنانکه در اینجا می‌بینید، این LED با حرکت و تغییر فاصله نیز، تا فاصله‌ای از ،سیم پیچ منبع"، روشن می‌ماند.

 

شاید مهم ترین دستاورد آزمایش این باشد که توانستیم الکتریسیته را هم بصورت بی‌سیم و هم بادوام (به جسم در حال حرکت) منتقل کنیم. و مقدار ثابت ۵۰ وات را در بازه گسترده‌ای از فاصله‌ها منتقل کنیم. این دستاوردی است که در الگوی پیشین انتقال برق شدنی نبود، در آن روش، تنها در فاصله‌ی مشخصی برق دریافت می‌شد. یعنی برای نمونه، این LED هنگامی که در اینجا بود روشن می‌شد و با تغییر این فاصله، دیگر روشن نمی‌شد.

 

کار ما تلاش برای انتقال برق به فاصله‌های دور نبوده است. چنانکه در اینجا می‌بینید، ما از انتقال برق در فاصله‌هایی، شاید به اندازه‌ی یک متر صحبت می‌کنیم. این می‌تواند انتقال برق به یک خودروی در حال حرکت و یا به هر جسم در حال حرکت دیگری که در این فاصله گذر می‌کند، باشد.

 

نمونه‌ی ساده‌ی دیگر دستگاهایی که همراه یا بر روی بدنتان دارید است که به شارژ نیاز دارند، برای نمونه، شارژ تلفن همراهتان، هنگامی که در اتاق راه می‌روید.

 

شدنی بودن این کار، جاذبه‌ی بسیاری دارد. پس کاری که ما اینجا می‌کنیم می‌تواند بسیار جالب باشد.

شاید اینها را نیز بپسندید:

گامی تازه بسوی شارژ خودروهای برقی در حال حرکت

برق بی‌سیم 

باتری بی سیم

شارژ بی‌سیم با نور

شارژ بی‌سیم برای موبایل

شارژر نوآورانه که بصورت بی سیم در حالی که تلفن را در حال چرخش و در هوا معلق نگه میدارد شارژ می کند.

باتری این ساعت با گرمای بدن شارژ می‌شود

پنجره ای به سوی باتری های با ماندگاری بالا 

اگر این ویدیو را پسندیدید "خوش خبریم" را به ۲ نفر از دوستانتان معرفی کنید : ارسال این ویدیو به دوستان

دیدگاه بازدیدکنندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید