طرح تازه‌ی چرخبال Bell

طرح تازه‌ی چرخبال Bell
از طرح تازه‌ی چرخبال «شرکت چرخبال‌سازی Bell» در نمایشگاه Heli-Expo در دالاس، تگزاس، رونمایی شد.

 پرواز در آینده‌ی نزدیک اینگونه است 

 

چرخبال FCX-001، ماشین نسل آینده است، از ماده‌های پایدار ساخته خواهد شد، و بر پایه‌ی سیستم قدرت ترکیبی (هیبرید) پرواز خواهد کرد. این چرخبال مجهز به واقعیت‌افزوده (AR)، کمک‌خلبان هوش‌مصنوعی (AI) ، و پره‌های روتوری خواهد بود که بر پایه‌ی شرایط پرواز شکل می‌گیرند.

 

یک سیستم پاد-گشتاور ایمنی چرخبال را بهبود، سر و صدا را کاهش، و کارایی را افزایش می‌دهد، در حالی که سیستم پیشرانه‌ی هیبریدی با یک هسته موتور حرارتی برای توان اولیه، به کنترل بهتر کمک کرده و تعمیر و نگهداری را آسان خواهد کرد. 

 

جدا از شرایط کارکردی، به لطف سیستم واقعیت افزوده‌ی FCX-001 که با هوش مصنوعی (AI) پشتیبانی می‌شود، خواهد توانست به تنهایی خود را کنترل کند. این گونه فنآوری امکان جایگزینی «نمایشگرهای چندکاره» را فراهم می‌کند، در نتیجه امکان هدایت چرخبال با یک خلبان همراه با هوش‌مصنوعی در نقش کمک‌خلبان را فراهم می‌کند. این ویژگی مهم یک گام منطقی به سوی دستیابی به «هواپیما‌های عمود پرواز (VTOL) تمام خودکار» است. 

 

از آنجا که این هواپیما با مواد پایدار پیشرفته ساخته می‌شود، آن را می توان بر پایه‌ی نیازهای مشتری پیکربندی کرد و ساخت. در کابین ماژولار نیز می توان از قابلیت های AR بهره برده و برپایه‌ی سلیقه‌ی هر مسافری آن را سفارشی‌ساز کرد. 

 

خودکار و بدون خلبان 

 

Mitch Snyder، رئیس و مدیر اجرایی شرکت چرخبال‌سازی Bell می گوید: "پیشگام بودن در صنعت هواپیما در DNA ما است و ما می خواهیم این شور و شوق تازه را با دنیا قسمت کنیم. FCX-001

 راه آینده را نشان می‌دهد- آینده‌ای با تمرکز دوباره بر راهکارها فنآوری‌های نوآورانه.

هنگامی که زمانش فرا برسد، بیشتر درباره‌ی آنچه در پشت درهای بسته داریم انجام می‌دهیم خواهیم گفت". 

 

اگر طرح‌های مفهومی پرشماری که برای «هواپیماهای عمود پرواز» معرفی شده‌اند در حال انجام باشند، آینده پرواز به‌یقین بدون‌خلبان و خودکار خواهد بود. 

 

آنهایی که در این زمینه به شرکت چرخبال‌سازی Bell پیوستند تا چنین وسایل ترابری نوآورانه‌ای را در آسمان قرار دهند، اینها هستند: شرکت Uber که در پی ارائه‌ی سرویس تاکسی‌رانی به‌صرفه در آسمان است؛ دبی، که هم‌اکنون در میانه‌ی راه آزمایش تاکسی‌های شناور به عنوان راهی برای مدیریت تراکم ترافیک در بزرگراه‌های خود است؛ و Ehang، شرکت سازنده‌ی نخستین هواپیماهای بی‌سرنشین خودکار دنیا برای انسان، که در نظر دارد تا از فنآوری برای خودکار‌کردن تحویل اعضای بدن بهره بگیرد.

شاید اینها را نیز بپسندید:

خودروی پرنده‌ی دیگری از ایرباس

پرواز با گلایدر تا مرز فضا

تاکسی پرنده‌ی UBER

الگو از پرواز زنبورها برای پیشگیری از آسیب پهبادها در برخورد با هم

طراحی مفهومی یک اتومبیل پرنده

با این دستگاه واقعیت مجازی حس واقعی پرواز را تجربه می‌کنید

دوچرخه پرنده

قایق پرنده Q2S

این جت‌پک است

دومین رونمایی و پویایی برای جِت‌پَک

  لینک منبع خبر:

 
۲۳ اسفند ۱۳۹۵
فیوچریسم |

اگر این خبر را پسندیدید "خوش خبریم" را به ۲ نفر از دوستانتان معرفی کنید : ارسال این خبر به دوستان

دیدگاه بازدیدکنندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید