لباس جین مرتبط با گوشی هوشمند

لباس جین مرتبط با گوشی هوشمند
"ژاکت جین" دارد بر پایه‌ی فنآوری‌های نوین قرن ۲۱ام بهبود می‌یابد: بر پایه‌ی گزارش‌های خبری، شرکت‌های Levi's و گوگل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی ژاکت "هوشمند" تازه‌ای تا پایان امسال (۲۰۱۷) هستند.

همه چیز در مچ: فناوری صفحه‌ی لمسی کارگذاشته‌شده در ژاکت هوشمند!  

  

به گزارش تِک‌تایمز، شرکت‌های معروف به "پروژه ژاکارد" "Project Jacquard" برای نخستین بار در ژوئن سال ۲۰۱۵ گفتند که می‌خواهند «لباس‌هایی که با تلفن‌های هوشمند کاربران در ارتباط باشد، تولید کنند ».

 

 از لباس معروف به «ژاکت رفت‌وآمد» "Commuter Jacket" در ماه مه سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و این هفته نیز شرکت‌های Levi's و Google در فستیوال SXSW جزئیات بیشتری از این "ژاکت هوشمند" را گفتند.

 

 به گفته‌ی این دو شرکت، ژاکت با بهای ۳۵۰ دلار آمریکا در پاییز امسال به بازار خواهد آمد. 

 

این پوشاک می‌تواند با بهره‌گیری از فنآوری بلوتوث به گوشی هوشمند وصل شود. پارچه‌ی رسانایی که بر روی مچ دستِ ژاکت، گذاشته شده است، می‌تواند به صفحه‌ی کنترلی برای گوشی هوشمند کسی که آن را پوشیده است تبدیل شود. 

 

در ویدئویی که در باره‌ی Project" "Jacquard، ساخته شده است، "Ivan Poupyrev"،  رهبر (سرپرست) برنامه‌های فنی گروه "پروژه و فنآوری‌های پیشرفته" در گوگل (ATAP)، درباره‌ی چگونگی کارکرد این ژاکت، توضیح می‌دهد. Poupyrev می‌گوید:

با جایگزینی شماری از نخ‌های پارچه‌ی اصلی، با نخ‌های رسانا، این پارچه‌ی پیشرفته، می‌تواند جنبش‌های ساده‌ی لمسی (بساوایی) را تشخیص بدهد - مانند کاری که یک نمایشگر لمسی می‌کند. 

به گزارش Ars Technica,  Poupyrev در SXSW می‌گوید: "این فنآوری دارد به چیزی مانند زیپ، در لباس، تبدیل می‌شود که می‌توان از آن به روش‌های گوناگونی در لباس، بهره برد"، به باور Poupyrev، این فنآوری نخستین فرآورده‌ی تجاری‌ای خواهد بود که توانایی نمایشگرهای لمسی در آن به وجود آورده شده است." 

 

در فیلم تبلیغاتی Levi's، گفته شده است که پوشنده‌ی این لباس توانایی پاسخ دادن به تماس‌ها، عوض کردن موسیقی و یا دیدن نقشه‌ی مسیر، را با آستین این لباس، دارد. 

به گزارش Engadget، دستگاه بلوتوث جای دکمه‌ی سرآستین را در لباس می‌گیرد و ۱۵ رشته‌ی نخ رسانا که نمایشگر این لباس هستند را به گوشی هوشمند ، وصل می‌کند. باتری‌های دستگاه تا ۲ روز دوام دارند. 

به گزارش Engadget، به جز پارچه‌ی رسانا و دکمه‌ی سرآستین بلوتوثی، این ژاکت با لباس جین معمولی، تفاوتی ندارد و هنگامی که دکمه‌ی سرآستین به لباس، وصل نیست، می‌توان لباس را شست.

شاید اینها را نیز بپسندید:

پارچه‌ای که هم‌زمان، از نور خورشید و از حرکت فیزیکی الکتریسیته تولید می‌کند!

با این لباس ویژه، هر چه در واقعیت مجازی هست را لمس می‌کنید

"اینترنت اشیا" چیست؟

  لینک منبع خبر:

 
۲۴ اسفند ۱۳۹۵
۱۳ مارس ۲۰۱۷ - لایو ساینس |

اگر این خبر را پسندیدید "خوش خبریم" را به ۲ نفر از دوستانتان معرفی کنید : ارسال این خبر به دوستان

دیدگاه بازدیدکنندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید