هوش مصنوعی به ثروت افسانه‌ای می‌انجامد

هوش مصنوعی به ثروت افسانه‌ای می‌انجامد
Mark Cuban میلیاردی است که همه‌ی ثروتش را خودش بدست آورده است. او می‌گوید که هوش مصنوعی نخستین تریلیاردر دنیا را به وجود خواهد آورد.

 بر پایه‌ی گزارش‌ها، Mark Cuban که مالک Dallas Mavericks است،  یکشنبه شب در کنفرانس SXSW ۲۰۱۷ سخت گفته است! وی معتقد است که با وجود همه‌ی پیشرفتهایی که در فناوری‌های دنیای امروزی می‌بینیم، نخستین تریلیاردر دنیا از میان کارآفرینان حوزه‌ی هوش مصنوعی، پدیدخواهد آمد.

 

به گفته‌ی Cuban :"نخستین تریلیاردر، کسی خواهد بود که در هوش مصنوعی و کاربردهایش پیشرو باشد و بتواند آنرا در کاربردهایی که اکنون به ذهن ما نمی‌رسد، بکار بگیرد!

 

در دهه‌ی پیشِ رو، فناوری بیش از همه‌ی سه دهه‌ی گذشته، پیشرفت خواهد کرد. و فناوری‌های نو همه چیز را دگرگون خواهند کرد.

 

به گفته‌ی "کوبان" اگر می‌خواهید یکی از تریلیاردرهای آینده باشید باید از هم اکنون خود را آماده کنید. بر روی هر چیزی که کار می‌کنید، اگر با "یادگیری عمیق"، "شبکه‌های عصبی" و چیزهای مانند این همراه نباشد و شتاب نگیرد، بازنده خواهید بود!

 

کوبان که به انتخاب برنامه‌ی  تلویزیونی "Shark Tank" شبکه‌ی ABC به عنوان "سرمایه گذار ستاره" انتخاب شده است در سخنرانی‌اش گفت:

 

"ما به سوی فرایندهایی می رویم که در آنها "نرم‌افزارها بطور خودکار، نرم افزار تازه می‌سازند" و "سیستم‌های اتوماسیون بطور خودکار سیستم‌های اتوماسیون تازه می‌سازند".

در چنین دورانی من تمایلی به "حسابدار رسمی" شدن ندارم. و ترجیح می‌دهم فیلسوفی باشم که چگونگی اندیشیدن و ارزیابی این سیستم‌ها از دیدگاه جهانی را بدانم. به گمانم این از همه‌ی شغل‌های شگفت انگیز کنونی مانند "حسابداری" و "برنامه نویسی"، ارزشمندتر خواهد بود"

 

موج دگرگونی‌ها

 

دگرگونی‌هایی که در مهارتهای شغلی در سالهای آتی به وجود خواهد آمد به خاطر انتظار جایگزینی نیروی انسانی با هوش مصنوعی در بسیاری از شغل‌ها است. این شغل‌ها هم از گروه دفتری و هم شغلهای کارگری است.

 

 اتوماسیونهایی که با هوش مصنوعی، تقویت می‌شوند، فضای کار را بسیار دگرگون خواهند کرد. بر پایه‌ی برخی بررسی‌ها این ماشین‌ها می‌توانند تا ۴۷ درصد شغلهای آمریکا و ۴۰ درصد شغلهای کانادا را به عهده بگیرند.

 

یک راه حل داده شده برای روبرویی با موج بیکاری‌ها universal basic income (UBI) یا دادن یارانه (کمینه‌ی درآمد تضمین شده) به شهروندان است.  ولی Cuban می‌گوید که یارانه، راه حل ایده آلی نیست!

 

او نیز مانند بسیاری دیگر معتقد است که اتوماسیون اجتناب ناپذیر است. پس باید برای آن آماده شویم!

 

Cuban  با اشاره به سیاست‌های کارگری ترامپ برای آمریکا که می‌خواهد برای مبارزه با بیکاری، کارخانه‌ها را به آمریکا بازگرداند می‌گوید: چه فرصت‌هایی می‌توانیم به وجود بیاوریم تا مردم از داشتن شغل و توانایی زندگی آبرومندانه اطمینان پیدا کنند؟ این فرصت‌ها را باید ما (بخش خصوصی) بوجود بیاوریم زیرا به نظر می‌رسد با روش و سیاستی که دولت(آمریکا) در پیش گرفته است به جایی نمی‌رسد.

 

به هر حال نقش دولت در این کار بسیار حیاتی است. باید پژوهش‌های هوشمندانه‌ای برای سیاست‌گذاری‌های درست در توسعه‌ی هوش مصنوعی  انجام بگیرد. کاری که دولت اوباما آغاز کرد و اکنون سازمان‌های بزرگ خصوصی فعالانه بر روی آن کار می‌کنند.

 

دگرگونی‌هایی که با هوش مصنوعی می‌آید، بسیار فراتر از حذف شغل‌ها است! در واقع تا همین حالا هم فناوری‌ها روش زندگی روزمره‌ی ما را دگرگون کرده‌اند. و هر روز، بیش از پیش، زندگی‌های ما به سیستم‌هایی که بر پایه‌ی یادگیری ماشین و الگوریتم‌های "یادگیری عمیق" هستند، وابسته می‌شود.

 

هوش مصنوعی دارد پزشکی را دگرگون می‌کند، و روش‌های تشخیصِ بهتر و درمانهای موثرتری به ارمغان می‌آورد. بزودی خودروهایمان، خودران خواهند بود. کاربردهای بی حد و مرز "هوش مصنوعی" می‌تواند دنیای ما را بکلی دگرگون کند.

 

شاید این ها را نیز بپسندید:

تاثیر ربات‌ها بر آینده‌ی شغل‌ها

چه مهارت‌هایی بیاموزیم تا بیکار نشویم

پیش‌بینی دانشمندان از جهان در ۳۰ سال آینده

زندگی در ۵ تا ۱۵ سال آینده چگونه خواهد بود؟

زندگی در شهرهای هوشمند

ترابری و ترافیک شهری تا سال ۲۰۳۰

معماری شهرهای آینده

آتش‌نشانی تا ۱۵ سال آینده این‌گونه خواهد بود!

 لینک منبع خبر:

 
۲۵ اسفند ۱۳۹۵
فیوچریسم |

اگر این خبر را پسندیدید "خوش خبریم" را به ۲ نفر از دوستانتان معرفی کنید : ارسال این خبر به دوستان

دیدگاه بازدیدکنندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید