هواپیمای مسافربری الکتریکی

هواپیمای مسافربری الکتریکی
سوخت بیشترین هزینه‌ی شرکت‌های هوایی است. بهترین راه حل برای کاهش هزینه، کنار گذاشتن سوخت است! برای همین است که شرکت نوپای Wright Electric در پی ساخت هواپیمای مسافربری الکتریکی برای مسافت‌های زیر ۴۸۰ کیلومتر است.

۳۰ درصد پروازهای مسافری در دنیا زیر ۴۸۰ کیلومتر است و کل بازار کنونی آن ۲۶ میلیارد دلار است. روز ۲۱ مارس ۲۰۱۷ شرکت Wright Electric در Y Combinator’s Demo Day که برای معرفی شرکت‌ها‌ی نوپا به شتاب‌دهنده‌ها (سرمایه‌گذارها) در "silicon valley " برگزار می‌شود، از نخستین پیش نمایشِ طرح هواپیمای برقی خود رونمایی کرد.

 

این شرکت می گوید که هواپیمای ۱۵۰ نفره‌ی آنها بازار هواپیمای ۷۳۷ را خواهد گرفت.  این شرکت همکاری با شرکت هوایی EasyJet بریتانیا برای بکار گیری این هواپیما در آینده را آغاز کرده است.

 

اینکه موتور هواپیمای آنها بطور کامل برقی خواهد بود یا هیبریدی، بستگی به پیشرفت فناوری ذخیره‌سازی باتری‌ها دارد. اگر فناوری باتری در دهه‌ی پیش رو، کمی بهتر شود؛ موتور انها بطور کامل برقی خواهد بود.

 

در سال ۲۰۱۶ بویینگ و ایرباس ۹۷۶ هواپیمای ۷۳۷ فروخته‌اند که هر کدام ۹۰ میلیون دلار قیمت داشته است. حتی جایگزینی موتور این هواپیماها نیز بازار بزرگی برای این شرکت خواهد بود.

 

مسافت‌های طولانی‌تر پرواز به این زودیها از سوخت فسیلی رها نخواهد شد ولی طرح این شرکت می‌تواند هزینه‌ی پروازهای نزدیک را بسیار کاهش دهد. باید گفت که این شرکت هنوز یک ساله است و تا به بازار دادن هواپیمایش راه درازی دارد ولی با توجه به رقابت شدید و نیاز شرکت‌ها به پایین آوردن هزینه‌ها این کار شدنی به نظر می‌رسد.

 

باید یادآوری کنیم که تصویر ساختگی است و هنوز نمونه‌ای از این طرح ساخته نشده است!

 

برپایه‌ی داده‌های تارنمای این شرکت، آنها تلاش خواهند کرد تا در ۱۰ تا ۲۰ سال پیش رو این هواپیما را به بازار برسانند.

 

شاید اینها را نیز بپسندید:

خودروی پرنده‌ی دیگری از ایرباس

پرواز با گلایدر تا مرز فضا

تاکسی پرنده‌ی UBER

طرح تازه‌ی چرخبال Bell

طراحی مفهومی یک اتومبیل پرنده

  لینک منبع خبر:

 

Wright Electric unveils its commercial electric plane business

۳ فروردین ۱۳۹۶
۲۱ مارس ۲۰۱۷- Techcrunch |

اگر این خبر را پسندیدید "خوش خبریم" را به ۲ نفر از دوستانتان معرفی کنید : ارسال این خبر به دوستان

دیدگاه بازدیدکنندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید