تایید سازمان غذا و داروی آمریکا بر روی نخستین "لوزالمعده‌واره"

تایید سازمان غذا و داروی آمریکا بر روی نخستین "لوزالمعده‌واره"
کار این دستکاه پایشِ خودکار قند خون و تنظیم انسولین به اندازه مورد نیاز بدن است- نیازی به بررسی پی‌در‌پی و تزریق انسولین نیست.
مهر تایید سازمان غذا و داروی آمریکا بر روی نخستین "لوزالمعده‌واره" 

 

 
✨سازمان غذا و داروی آمریکا به تازگی دستگاهی را پذیرفته است که بیشتر آن را به نام "لوزالمعده‌واره" (لوزالمعده مصنوعی) می‌شناسند.

 

 
🔹دستگاه، که در شرکت مدتِرونیک ساخته شده، MiniMed 670G نام دارد. این دستگاه برای بیماران دارای دیابت گونه ۱ و سن بیش از ۱۴ سال پذیرفته شده است. کار این دستکاه پایشِ خودکار قند خون و تنظیم انسولین به اندازه مورد نیاز بدن است- نیازی به بررسی  پی‌در‌پی و تزریق انسولین نیست.

 

 
♦️بیماری دیابت، ناهنجاری بدن برای فراوری قند خون است. دیابت گونه ۱، به‌ویژه، یک بیماری خود-ایمنی است که در آن بدن به نادرستی «سلول‌هایی که انسولین می‌سازند» را نابود می‌کند؛ انسولین هورمونی است که کمک می‌کند قند از مواد غذایی به بدن جذب و فراوری شود.

 

 
🔹انسولین در لوزالمعده ساخته و از آنجا در بدن پخش می‌شود- برای همین است که گزاره‌ی "لوزالمعده‌واره" به کار برده می‌شود.

 

 
🔹نزدیک به ۱/۲۵ میلیون نفر در آمریکا دیابت گونه ۱ دارند. این بیماران بیشتر می‌پسندند که یک پمپ انسولین داشته باشند که بتواند سراسر روز انسولین مورد نیازشان را مدیریت کند. برخی نیز یک پایش‌گر گلوکز می‌خرند، که برای پایش پیوسته‌ی قند خون به کار می‌رود؛ بنابراین یک دیابتی می‌تواند بداند که آیا قند خونش دارد خیلی پایین یا خیلی بالا می‌رود و خود بیمار راهی برای تنظیم آن بیابد.

 

 
🔹در برابر، MiniMed 670G، که  از زمره سامانه‌های "حلقه بسته دوگانه "است، چیزی است که "جفری شورین" از سازمان غذا و داروی آمریکا در یک سخنرانی درباره‌اش گفت: "نخستین گونه از این فن‌آوری، نخستین سامانه‌ی  پذیرفته‌شده‌ای که پایش گلوکز و پمپ انسولین را در یک دستگاه باهم دارد."

 

 
🔹به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا، این دستگاه هر پنج دقیقه یکبار قندخون را اندازه می‌گیرد، سپس با فرستادن انسولین به بدن و یا با یکنواخت نگهداشتن آن، واکنش  مناسب را انجام می‌دهد. همچنین بیماران دیابتی می‌توانند دور و بر (قبل یا بعد) وعده‌های خوراکشان نیز خودشان فرمان تزریق انسولین را به دستگاه بدهند.

 

 
🔹یک آزمایش بالینی دستگاه MiniMed 670G با ۱۲۳ بیمار دیابتی گونه‌ ۱، هیچ عارضه‌ی جانبی جدی نشان نداده است، هر چند سازمان غذا‌و‌داروی آمریکا اشاره کرده که "خطرات ممکن است شامل هیپوگلیسمی (کاهش قند خون)، هایپر گلیسمی ( افزایش قند خون)، و همچنین سوزش پوست یا قرمزی در اطراف بخش تزریق دستگاه باشد."

 

 
🔹با اینکه دستگاه امروز پذیرفته شده است، شرکت مدترونیک آزمایش‌های دیگری برای دیدن چگونگی کار آن در شرایط واقعی زندگی انجام خواهد داد. همچنین آزمایش‌های دیگری برای سنجش کاربرد آن برای کودکان ۷ تا ۱۴ ساله در پیش است.

 

 
🔹به گفته‌ی دکتر فرانسین کافمن، افسر ارشد پزشکی گروه دیابت در شرکت مدترونیک، در یک سخنرانی: "ما آماده‌ایم در زودترین زمان ممکن دستگاه را تجاری‌سازی کنیم."

 

شاید اینها را هم بپسندید:

تایید سازمان غذا و داروی آمریکا بر روی نخستین "لوزالمعده‌واره"

دارویی برای درمان دیابت نوع ۲ می‌آید

دارو‌های نوین برای دیابت

دو ماده برای کند کردن عوارض پیری

تاثیر ژنتیکی چند جانبه‌ی ورزش

۱۰ مهر ۱۳۹۵
۲۹ سپتامبر ۲۰۱۶©بیزینس اینسایدر |

اگر این خبر را پسندیدید "خوش خبریم" را به ۲ نفر از دوستانتان معرفی کنید : ارسال این خبر به دوستان

دیدگاه بازدیدکنندگان

mahdi larni
۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
0

خوبه امیدوارم به ایران هم برسه


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید