خودروی پرنده امسال به خیابان می‌آید

خودروی پرنده امسال به خیابان می‌آید
سال پس از مطرح شدن طراحی مفهومی خودروهای پرنده سرانجام امسال نخستین خوردوهای این‌چنینی به خیابان‌ها می‌آیند.

 نخستین خودروی پرنده‌ی آماده‌ی تولید 

 

شرکت AEROMOBIL

 

چشم‌انداز آینده در داستان‌های علمی‌تخیلی همواره بر پایه‌ی فنآوری‌هایی مانند لیزر، سفر در زمان و خودروهای پرنده بوده است. اکنون، AeroMobil با اعلام رونمایی از نخستین خودروی پرنده‌ی دنیا، این رویا را به سرانجام می‌رساند.

 

این خودروی دو نفره که با پیشرانه‌ی هیبریدی کار می‌کند، کارایی‌های هواپیما و ماشین را یکجا باهم دارد و نخستین خودروی پرنده تجاریِ در دسترس خواهد بود. این خودرو تنها یک وسیله‌ی هوابرد نیست، بلکه دارنده‌ی آن می تواند هم در جاده براند و هم پرواز کند.

 

سرانجام ۳۰ سال پس از آن که یک شرکت در اسلواکی کار بر روی طراحی‌مفهومی این وسیله را آغاز کرد از این خودروی پرنده در نمایشگاه خودروهای برتر موناکو، در ۲۰ آوریل ۲۰۱۷ (چهار روز آینده)، رونمایی خواهد شد. هدف این شرکت فراهم‌آوری ترابری شخصیِ کارآمد و سازگار با زیست‌بوم، به ویژه در بخش‌هایی که زیرساخت جاده‌ای ندارند، بوده است.

 

خودروهای پرنده

 

شرکت Aeromobil تنها شرکتی نیست که به دنبال ساخت خودرو‌های پرنده بوده است. شرکت هواپیماسازی ایرباس نیز با همکاری شرکت طراحی Italdesign بر روی طراحی خودروی پرنده‌ای بنام Pop UP کار می کنند.

 

شرکت دیگری به نام PAL-V نیز پذیرش پیش‌سفارش برای Liberty، که یک خودروی سه‌چرخ هوایی/زمینی، است را آغاز کرده است. و یک شرکت دیگر که به خاطر فنآوری jetpack معروف شده است، نیز، دارد گام‌های بزرگی در زمینه‌ی طراحی و فنآوری خودروهای پرنده برمی‌دارد.

 

ولی بااینکه به نظر می‌رسد سرانجام امسال رویای خودروهای پرنده به واقعیت می‌رسد، ولی چالش‌های قانونی‌ای نیز وجود دارد که می‌تواند سدّ راه کاربردی‌شدن آنها باشد. 

 

با توجه به اینکه این ماشین‌های انقلابی را می‌توان هم در زمین راند و هم در هوا، در مورد شرایط راندن این خودروها و استانداردهای ایمنی آنها پرسش‌هایی وجود دارد. همچنین می‌دانیم که بسیاری از مردم گواهینامه‌ی رانندگی دارند، ولی شمار کسانی که گواهینامه‌ی خلبانی دارند، بسیار اندک است. 

 

در هر صورت، Aeromobil می‌گوید که خودرو  پرنده‌اش همه‌ی شرایط قانونی برای خودرو و هواپیما را دارد. یعنی اینکه به‌زودی این خودرو را در خیابان‌ها خواهیم دید.

شاید اینها را نیز بپسندید:

تاکسی پرنده‌ی UBER

خودروی پرنده‌ی دیگری از ایرباس

پیش فروش خودروی پرنده آغاز شد

طراحی مفهومی یک اتومبیل پرنده

دوچرخه پرنده

قایق پرنده Q2S

این جت‌پک است

لینک منبع خبر:

 
۲۷ فروردین ۱۳۹۶
۱۲ آوریل ۲۰۱۷-فیوچریسم |

اگر این خبر را پسندیدید "خوش خبریم" را به ۲ نفر از دوستانتان معرفی کنید : ارسال این خبر به دوستان

دیدگاه بازدیدکنندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید