هزاران کیلومتر مسافرت در اتاق هتل

هزاران کیلومتر مسافرت در اتاق هتل
اکنون با خودرو، قطار و یا هواپیما مسافرت می‌کنید و چند شبی را در یک هتل در مقصد مورد نظرتان می‌گذرانید ولی Brandan Siebrecht دانش آموخته معماری از دانشگاهNevada , Las Vegas می‌خواهد با یک طراحی تازه با بهره‌گیری از "قطار هایپرلوپ" ترابری را با اقامت ترکیب کند و کاری کند که بتوانید با اتاق لوکس هتل‌تان مسافرت کنید.

Brandan Siebercht نام این طرح خود را "هتل هایپرلوپ" گذاشته است. این طرح شامل ۱۳ هتل در شهرهای گوناگون می‌شود که با یک سیستم ترابری "قطار هایپر لوپ" به هم شبکه می‌شوند.

 

در این سیستم به خرید جداگانه بلیط سفر و رزرو هتل برای رفتن به جاهای گوناگون ندارید.

 

تنها با رزرو و اقامت در یکی از اتاق های هتل‌ها در یک شهر، می‌توانید هنگامی که در اتاق استراحت می‌کنید، با سرعت بالای قطار هایپر لوپ (نزدیک به ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت) اتاق لوکس خود را به هتلی دیگر در شهری دیگر منتقل کنید.

 اتاق هتل هایپرلوپ

اینگونه می‌توانید در یک روز از شهرهای گوناگون در فاصله‌های چند صد و چند هزار کیلومتری از هم، بازدید کنید و در همان اتاق، اقامت داشته باشید!

 

بر اساس این طراحی، هتل‌ها در ۱۳ شهر بزرگ آمریکا - Seattle, Portland, San Francisco, Las Vegas, Los Angeles, Denver, Sante Fe, Austin, Chicago, Nashville,   Washington, DC, New York City,  وBoston  ساخته خواهند شد که همه‌ی این هتل‌ها با قطار هایپرلوپ به هم شبکه خواهند شد.

 

این طراحی برنده سال ۲۰۱۷ مسابقه Radical Innovation Award بوده است. این مسابقه، برای طراحی‌های خلاقانه‌ی هتل برگزار می‌شود.

 

در همین ماه (ژوئن  ۲۰۱۷) هیئت داوری این طرح را از میان دو طرح راه‌یافته به مرحله ی پایانی از ۶۵ طرح که از ۲۴ کشور در مسابقه شرکت کرده بودند به عنوان برنده اعلام کرد.

 

قطار هایپرلوپ که نخستین بار در سال ۲۰۱۳ "الون ماسک" مدیر عامل شرکت تسلا ایده‌ی آن را مطرح کرد یک مفهوم تازه از ترابری است که در آن پادهایی (واگن هایی) با سرعت نزدیک به ۱۲۰۰ کیلومتر بصورت شناور در میدان مغناطیسی، در درون لوله یا تونل‌هایی جابه‌جا می‌شوند.

 

هایپر لوپ می‌خواهد جایگزینی برای سفرهای هوایی، ولی با سرعت بیشتر و مصرف انرژی کمتر باشد.

 

اکنون پروژه‌های گوناگونی برای ساخت این قطار در چند جای دنیا در جریان است. با این که نخستین پروژه ساخت هایپر‌لوپ با دیرکرد روبرو بوده ولی پیش‌بینی می‌شود نخستین سیستم ترابری این چنینی در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شود.

 

در این هتل‌های ماژولار که اتاق‌های آنها با سیستم ترابری هایپرلوپ به همدیگر جابه‌جا می‌شود، مهمان در حالی که در اتاق خود استراحت کوتاهی می‌کند از شهری به شهر دیگر می‌رود.

 

هنوز زمان مشخصی برای آغاز ساخت چنین هتلی گفته نشده است زیرا هنوز فناوریها و زیرساخت‌های مورد نیاز برای ساخت آن کامل نیست ولی به گفته طراح آن، این گونه هتل‌ها از ۵ تا ۱۰ سال آینده قابل ساخت خواهند بود.

شاید اینها را نیز بپسندید:

هایپر‌لوپ چیست؟

قطار هایپرلوپ آمستردام به پاریس

اولین آزمایش هایپر‌لوپ در فضای باز انجام شد

هواپیماهایی با چند برابر سرعت صوت برای جابجایی مسافر

ترابری و ترافیک شهری تا سال ۲۰۳۰

لینک منبع خبر:

۳۰ خرداد ۱۳۹۶
۱6 جون ۲۰۱۷- ساینس آلرت |

اگر این خبر را پسندیدید "خوش خبریم" را به ۲ نفر از دوستانتان معرفی کنید : ارسال این خبر به دوستان

دیدگاه بازدیدکنندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید