ده فناوری که انسان را به ابرقهرمان تبدیل می‌کند

ده فناوری که انسان را به ابرقهرمان تبدیل می‌کند
در اینجا ده فناوری واقعی که می‌تواند توانایی‌های انسان را در حد سوپر قهرمان‌های فیلم‌های تخیلی بالا ببرد را معرفی می‌کنیم. این فناوری ها یا هم اکنون بدست آمده‌اند و یا اینکه پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند و با تلاش و سرمایه‌گذاریهایی که برای آنها می‌شود در آینده‌ی نه چندان دور در دسترس خواهند بود.

 

۱- نفس‌کشیدن در زیر آب Aquaman

AquaMan

به نظر می‌رسد وسیله‌ای که می‌تواند «انسان را به دوزیست تبدیل کند» ساخته شده است.

 

سازنده‌ی ابزاری که Triton نام دارد می‌گوید که "آب شش" مصنوعی آنها توانایی نفس‌کشیدن به مدت ۴۵ دقیقه تا عمق "چهار و نیم متری" در زیر آب را به انسان میدهد؛ بدون اینکه به تجهیزات سنگین غواصی (کپسول اکسیژن) نیاز باشد!

 

هرچند، برخی دانشمندان با کمی تردید به این ادعا نگاه می‌کنند و می‌گویند برای اینکه این ابزار بتواند اکسیژن مورد نیاز را تولید کند شناگر باید با سرعت بسیار بالایی شنا کند، و بنابراین هنوز هم به کپسول ذخیره اکسیژن نیاز داریم.

 

به‌هرحال سازنده‌ی این دستگاه توانست ۸۰۰هزار دلار سرمایه برای تولید انبوه آن را با کمک کمپینی که در سال ۲۰۱۶ در Indiegogo به‌راه‌انداخت، جمع‌آوری کند و قول داده بود که تا دسامبر ۲۰۱۶ محصول را با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار برساند ولی تا کنون که ۲ جولای  ۲۰۱۷  است، دیرکرد داشته است.

 

۲- حرکت دادن اجسام با ذهن -Telekinesis

کنترل با ذهن

دانشمندان در دانشگاه  Minnesota  رابط مغز-رایانه‌ای ساخته‌اند که  می‌تواند توانایی کنترل اجسام از راه دور و با ذهن را برای انسان شدنی کند.

اکنون انسان با بهره‌گیری از این ابزار می‌تواند یک پهباد را از راه دور و تنها با ذهن، پرواز داده و آن را کنترل کند.

 

این ابزار شامل کلاهی است که الکترودهایی به آن وصل شده است  و می‌تواند سیگنال‌های مغزی کسی که کلاه را پوشیده را دریافت کرده و به رایانه بفرستد. رایانه با تفسیر و ترجمه این سیگنالها، آنها را به فرمانهای حرکتی و کنترلی تبدیل می‌کند و به وسایلی که باید کنترل شوند می‌فرستد.

 

این ابزار با شرکت دانشجویان داوطلب با موفقیت آزمایش شده است.

 

این فناوری افزون بر اینکه توانایی‌های انسان را به سوپر قهرمان‌های فیلم‌های تخیلی نزدیک می‌کند، در توانا کردن کسانی که فلج کامل هستند و یا با قطع عضو و محدودیتهای حرکتی روبرو هستند کاربرد فراوانی دارد.

  

۳- توانایی بالا رفتن از دیوار صاف! Spider Man

مرد عنکبوتی

بالا رفتن مرد عنکبوتی از در و دیوار در فیلم های تخیلی کار شاقی نبوده است! ولی آیا این کار برای انسان معمولی شدنی است؟

 

در سالهای اخیر پنتاگون و دارپا ابزار چسبنده‌ای به نام gecko ساخته‌اند که بالا رفتن از دیوار صاف و بلند ساختمانها و آسمان‌خراش‌ها را برای سربازان معمولی شدنی می‌کند.

 

اگر چه وزارت دفاع این دست گیره‌ها و پاگیره‌ها را برای این که سربازان بتوانند از دیوارهای بلند در مناطق شهری به راحتی گذر کنند ساخته است ولی

همزمان پژوهشگران دانشگاه استنفورد نیز صفحه‌هایی ساخته‌اند که بالا رفتن از دیوارهای صاف حتی شیشه‌‌ای آسمان‌خراش را برای انسان شدنی می‌کند. این صفحه‌ها از کاشی هایی به اندازه یک تمبر پستی پوشیده شده‌ند که بر روی آنها موهای ریز چسبناکی قراردارد.

 

توسعه و همه‌گیر شدن این فناوری‌ها، توانایی‌های مرد عنکبوتی را برای ما به ارمغان می‌آورد!

  

 ۴- دور نوردی Teleportation 

دور نوردی

دور نوردی (به انگلیسی: Teleportation) به معنی جابجایی ماده و یا انرژی در بین دو مکان فیزیکی؛ ولی بدون گذر کردن از فضای بین آن دو مکان است. 

 

دور نوردی کوانتومی بر پایه‌ی "شکار "حالت کوانتومی quantum states"  و انتقال آنی آن به جای دیگر و ایجاد دوباره‌ی همان شی، در جای جدید، به انجام می رسد.

 

حالت کوانتومی یک شی، شامل جزئیات بنیادی تشکیل دهنده آن است.

 

فیزیک کوانتوم می‌گوید که اجزای بنیادی سازنده جهان می‌تواند در هر زمان در دو یا چند جای گوناگون وجود داشته باشد.

 

برابر با نظریه "درهم تنیدگی کوانتومی"  ذرات زیر اتمی مرتبط با هم (درهم تنیده) حتی اگر بسیار بسیار نیز از هم دور شوند، با هم مرتبط هستند و بطور آنی بر هم اثر می‌گذارند.

 

اگر چه هنوز انتقال ماده به این شکل، هنوز شدنی نشده است ولی دانشمندان با بهره‌گیری از پدیده‌ی در هم تنیدگی کوانتومی،  توانسته‌اند فوتون‌ها را با این روش تا فاصله ۱۴۵ کیلومتری در درون فیبر نوری جابجا کنند. و حتی گامی فراتر نهاده اند یعنی اطلاعات را نیز با این روش جابجا کرده اند.

 

دانشمندان امیدوارند که این پیشرفت‌ها به ساخت زیرساخت‌های کوانتومی برای اینترنت (انتقال داده آنی) و همچنین امنیت غیر قابل خدشه برای داده‌ها بیانجامد.

با رایانه کوانتومی آشنا شوید

درهم تنیدگی کوانتومی چیست؟

گمانه زنی برای ساخت رایانه کوانتومی تا پایان ۲۰۱۷

 

۵- ابر نیرومندی با لباس‌های رباتیک

لباس تاکتیکی TALOS

شاید درباره لباسهای رباتیکی که ارتش آمریکا برای "افزایش توانایی بدنی" سربازان خود بر روی آن کار می‌کند، چیزهایی شنیده باشید. 

 

اگر نشنیده‌اید باید بدانید که Tactical Assault Light Operator Suit که بطور خلاصه TALOS نامیده می‌شود لباسهایی است که سرباز با پوشیدن آن هم "توانایی تحمل بار" خود را افزایش می‌دهد و هم به نیروی کمتری برای راه رفتن و دویدن و همچنین ضربه زدن نیازمند خواهد بود. 

 

افزون بر آن این لباس‌ها ضد گلوله و ضد ترکش نیز خواهند بود.

 

 باید بدانید که چنین تجهیزاتی تنها کاربرد نظامی ندارد بلکه می‌توان آن را در کارها و زندگی روزمره نیز بکار برد.

 

 برای نمونه برای جابجایی بارهای سنگین در انبار یا برای تقویت توان حرکتی کسانی که با ضعف در اندام روبرو هستند.

  

۶- توانایی دیدن پشت دیوار!

دیدن پشت دیوار

با فناوری بدست آمده در دانشگاه MIT می‌توان با بکارگیری یک وسیله که امواج رادیویی را شکار می‌کند، انسان و جانداران پشت دیوار (مانع) را دید و حرکت‌های آنها را پایش کرد!

 

این سیستم، امواج رادیویی کوتاهی تولید می‌کند که با برخورد به بدن انسان کمانه می‌کنند. 

 

"دریافت کننده سیگنال" با شکار امواج برگشتی و پردازش آن و با بهره از الگوریتمهای "تطبیق با نقشه" می‌تواند جای انسان حاضر در پشت دیوار را مشخص کند.

 

 این سیستم در آزمایش‌ها توانسته است، حضور و جای ۱۵ انسان را با دقت ۹۰ درصد در پشت دیوار نشان دهد.

 

این فناوری هم اکنون نیز می‌تواند در سیستم‌های بهداشت و درمان برای پایش حرکت های بیماران آسیب پذیر، بازیهای رایانه‌ای و جلوه‌های ویژه در فیلم ها بکار برده شود.

 

"توانایی دیدن پشت مانع‌ها"، انسان را به ابرقهرمان‌های فیلم‌های تخیلی نزدیک‌تر می‌کند.

  

۷- نامرئی شدن

نامریی شدن

اکنون دانشمندان بر روی پوشش‌هایی کار می‌کنند که گرچه نمی‌توانند اشیا را بکلی غیب کنند ولی می‌توانند آنها را از دیده‌ها پنهان کنند.

 

در روشهای قدیمی‌تر برای ساخت لباس‌های نامریی‌کننده، تلاش‌ها در این راستا بود که نور تابیده شده به اشیا را در پیرامون آنها منحنی کنند تا از بازتابش آن به چشم و دیده شدن پیشگیری شود، ولی فناوری‌های تازه‌تر به راه‌کارهای دیگری می‌پردازند.

 

یکی از روشها این است که با یک فناوری به نام «metascreen» یا «متاپرده» از کمانه کردن فرکانسهای نوری که به لباس نامریی می‌خورند جلوگیری می‌کنند تا اینگونه اشیا را از دید پنهان کنند(این فناوری تا کنون تنها بر روی طول‌موج‌های پایین کارایی داشته و برای طول موج‌های مرئی ناکارآمد بوده است). 

 

در فناوری دیگر، نوری که به جسم میخورد چنان بازتابش داده میشود که گویا به یک آینه‌ی تخت تابیده شده‌ است، و اینگونه خود جسم با آینه‌شدن از دید نهان می‌شود. 

 

تا کنون، با این فناوری‌ها توانسته‌اند اشیای بسیار کوچک را در شرایط ویژه ناپیدا کنند، ولی دانشمندان پیگیرانه بر روی هر دو روش کار می‌کنند.

  

۸- "دویدن سریع" به کمک جت‌پک

دویدن با جت پک

با جت‌پک آشنا هستید، اگر نیستید از اینجا ببینید: این جت‌پک است

 

جت‌پک ابزار نوآورانه‌ای برای پرواز تک‌نفره است، ولی در اینجا گونه‌ی ویژه‌ای از جت‌پک که با باتری کار می‌کند را برای «افزایش سرعت دویدن انسان» به‌کار می‌گیرند.

 

پژوهشگران دانشگاه ایالتی آریزونا سرگرم بهبود این وسیله برای دارپا (آژانس پژوهش‌های نظامی آمریکا) هستند.

 

انسان می‌تواند با کمک این ابزار یک مایل را در ۴ دقیقه بدود، یعنی چیزی نزدیک به چهل کیلومتر در ساعت!

 

۹- "خود درمانی" Self-healing

بدن خود درمان

این که "بدن انسان معمولی" توانایی درمان بیماری‌ها، دردها و زخم‌های خود را داشته باشد، شاید در داستان‌ها یا فیلم‌های علمی تخیلی دیده شده باشد.

 

 ولی باید بدانید که "بخش پژوهش‌های تجربی" در مرکز پژوهش‌های نظامی ارتش آمریکا بر روی چنین پروژه‌ای کار می‌کند. در آنجا ابزار کاشتنی ریزی را برای کار گذاشتن در بدن انسان توسعه می‌دهند تا بدن با بهره از آن بتواند بیماری و زخم‌های خود را درمان کند.

 

نام این پروژه ElecRX یا "The Electrical Prescriptions Program" است. 

 

ابزار مینیاتوری‌ای که در بدن انسان کار گذاشته می‌شود، بطور ۲۴ ساعته شرایط و پارامترهای بدن را پایش می‌کند تا بتواند "آغاز پیدایش" و "جای" درد، بیماری و یا زخم را تشخیص داده و پالس‌های الکتریکی مناسب برای تحریک "سیستم‌های درمانی خود بدن" را به سیستم عصبی ارسال کند.

 

با این پالس‌ها سیستم‌های مورد نیاز برای خود درمانی در بدن فعال شده و انسان را درمان میکند.

 

این ابزار آنقدر کوچک است که می‌توان آنرا با سوزن در جاهایی که شبکه عصبی پایان می‌یابد (انتهای عصب ها) کار گذاشت و درمان را بسیار هدفمند کرد.

 

ااین ابزار می‌تواند در درمان بیماریهای عفونی دردناکی مانند "آرتریت روماتوئید rheumatoid arthritis"، "سندروم پاسخ التهابی سیستمیک SIRS"  و بیماری‌های "التهاب روده" به کار گرفته شود.

  

۱۰-  اگزو سوییت برای پرواز "Daedalus Flying ExoSuit"

اگزوسوییت Daedalus

اگزو سوییت Daedalus تجهیزاتی است که Richard Browning نوآور ۳۸ ساله بریتانیایی آنرا ساخته است تا بتواند مانند "مرد آهنی" پرواز کند.

 

این وسیله در واقع گونه‌ای از Exoskeleton است که به موتورهای جت کوچکی در بازوها و پشت لباس مجهز شده است و با "دکمه‌ای در دست" و همچنین "حرکت‌های بخش فوقانی بدن" کنترل می‌شود. 

 

اگرچه Richard می‌گوید که می‌تواند تا ارتفاع ۱۰۰ متری و با بیشینه سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز پرواز کند ولی در نخستین بهره‌برداری نمایشی از این لباس، وی به مدت ۱۰ دقیقه و در ارتفاع یک تا دو متری و با سرعت ۸ کیلومتر بر ساعت پرواز کرد.

 

 

وی اکنون سرگرم توسعه‌ی این وسیله است تا با اضافه کردن کیسه هوا و یا چتر نجات، امنیت آن برای پرواز در ارتفاع بالاتر را نیز تضمین کند.

شاید این ها را نیز بپسندید:

دادن ابر بینایی به انسان

چگونگی تغییر توانایی ها با افزایش سن

 پیش‌بینی دانشمندان از جهان در ۳۰ سال آینده

زندگی در ۵ تا ۱۵ سال آینده چگونه خواهد بود؟

زندگی در شهرهای هوشمند

معماری شهرهای آینده

آتش‌نشانی تا ۱۵ سال آینده این‌گونه خواهد بود!

۳۱ خرداد ۱۳۹۶
خوش خبریم |

اگر این خبر را پسندیدید "خوش خبریم" را به ۲ نفر از دوستانتان معرفی کنید : ارسال این خبر به دوستان

دیدگاه بازدیدکنندگان

ناشناس
۱۳۹۶/۰۴/۰۳
5
10
21

عالی دست مریزاد

ناشناس
۱۳۹۶/۰۴/۰۴
0
8
11

ممنونم خسته نباشید خدا قوت

مرد عنکبوتی
۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
6
27

دستگاه تار ساز هم هست؟

ناشناس
۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
4
14

ایده قشنگیع


ا
۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
4
9

دستگاه پرواز خوبه

آلیا آگراست
۱۳۹۹/۰۳/۱۸
5
2
8

عالی بود👌

مرد عنکبوتی
۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
13
6

لطفا لطفا بگید من چجوری مرد عنکبوتی بشم

😂 😂 😂
۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
3
8

ممکن نیس برادر یا همه با هم مرد عنکبوتی میشن یا هیچکس

پلنگ
۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
2
10

این وسایل رو از کجا باید خرید؟

شهراد
۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
1
1

من هنوز انتحان نکردم

ناشناس
۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
1
6

الان من چجوری میرالکس بشم

پارمیس
۱۴۰۰/۰۱/۰۸
5
1
3

مطلب خوبی بود

😂😂😂
۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
3
3

عالیه میخوام مرد اهنی بشم

.
۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
6
4

خدایی چند سالتونه که فکر می کنید می تونید قهرمان بشید😂

...
۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
1
2

هرچی میزنی از همون یه کیلو میخوام 😂😂😂

👍
۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
2
7

ب نظر من میشه ب اینها دست پیدا کرد،چیزی نیست ک نشه بهش رسید .،فقط کافیه تلاش کنی و ب خودت ایمان داشته باشی ،.

ناشناس
۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
1
3

چگونه این وسایل را بخریم واز کجا

AMIRRZA
۱۴۰۰/۰۸/۱۷
5
0
3

چگونه میشه این وسایل را بخرم وار کجا بخریم

مدیر سایت
۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
1
0

سازنده دستگاه Triton به دلیل ناموفق بودن پروژه اش پول حامیان پروژه را بازپرداخت کرده است. https://www.cnbc.com/2016/04/06/triton-refunds-backers-for-its-underwater-breathing-device.html

ناشناس
۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
0
6

بچه ها بیاید باهم گروه ابرقهرمانی تشکیل بدیم

می دو ریا
۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
0
5

من عاشققققققق ابر قهرمانام خیلی دوسشون دارم آروزومه ی روزی ابر قهرمان بشم ولی قدرت خاستی ندارم و هر روزز هفته تمرین می کنم مطمئنم ی روزی قهرمان می شم

می دو ریا
۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
2
1

درستهههههعهههههههههه نی تونیم مردم رو نجات بدیم حتی اگه ۲۰ سالمونم باشه مشکلی نداره

محمد
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
0
1
0

چطور مرد عنکبوتی بشم

محمد
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
0
0
2

چطور مرد عنکبوتی بشم لطفا بگید😢😭😭😭

ناشناس
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
0
0
1

من پلنگ سیاه دوست دارم وسایل داره

ناشناس
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
1
0
0

اگه بخوایم قهرمان باشیم باید با هم کار کنیم تا موفق بشیم به نظر خوبه یه گروه بسازیم

عالم پر عمل
۱۴۰۱/۰۴/۰۲
5
0
1

کسانی که میگن میخوان مرد عنکبوتی بشن یه خورده تحقیق کنین و برین این لینکی که براتون نوشتم رو بخونین :https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%D8%A7%D8%B1_%D8%B9%D9%86%DA%A9%D8%A8%D9%88%D8%AA

پویا
۱۴۰۱/۰۹/۰۱
5
0
0

شمایی که این نظراتو گذاشتید چن سالتونه؟ البته نمیخوام رویاهاتونو خراب کنم، تخیلات می‌تونه خوب باشه اگه درست و بجا بکار بیاد حالا در هر سن و سالی که باشیم ولی تخیلات صرفا در مغز نباشه بلکه مفید به عمل بیاد.... مثلا ازش فیلم بنویسید، ازش فناوری جدیدی بسازید و...


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید