رونمایی از تلویزیونی نامرئی (ناپیدا) پاناسونیک

رونمایی از تلویزیونی نامرئی (ناپیدا) پاناسونیک
پاناسونیک از یک نمونه پیش‌تولید تلویزیون در هفته‌ی نخست اکتبر ۲۰۱۶ در نمایشگاه فن‌آوری‌های الکترونیکی CEATEC در ژاپن رونمایی کرد که هنگامی که خاموش است شفاف و نامرئی است!

 

 
از زمان ورود تلویزیون‌های با نمایشگر تخت تا کنون چیزهای زیادی که ما را شگفت‌زده کند، در دنیای تلویزیون نیامده‌است – مگر یک باریکه‌ی بزرگ شیشه‌ای را چقدر می‌توان بهبود داد؟ خُب 🤔اگر آن را به گونه‌ای بسازیم که هنگام خاموش بودن ناپیدا باشد چه؟❕

 

 
تلویزیونی که پاناسونیک نمونه پیش‌تولید آن را با این رویکرد ساخته‌است، هفته‌ی نخست اکتبر ۲۰۱۶ در نمایشگاه فن‌آوری‌های الکترونیکی CEATEC در ژاپن رونمایی شد.

 

 
هنگامی که آن را روشن می کنید، تلویزیون است ولی هنگامی که خاموش است، از شیشه نیز فرانماتر (شفاف‌تر) است، و می‌توانید دیوار و یا قفسه‌بندی پشت آن را ببینید.

 

 
پاناسونیک می‌گوید این "آینده‌ی نمایشگرها" است ولی، همچنان که گمان می‌رفت، چون رقیب‌ها نیز چیزهایی مانند این را در برنامه‌شان دارند این شرکت درباره‌ی فنآوری به کار برده‌شده در این تلویزیون، لب فروبسته است.

 

 
بر پایه‌ی گفته‌ی «مت اسمیت» در "انگجت"، این نمایشگر از شبکه‌ی توری نرمی که در چارچوبی شیشه‌ای گنجانده شده، ساخته شده است.

 

و اینکه چارچوب پیرامونِ نمایشگر کشویی است! دست کم در فیلم کوتاه نمایشی پاناسونیک، این تلویزیون همزمان نقش درِ ِکشویی-شیشه‌ای  گنجه را نیز  انجام می‌دهد و  می‌توان آن را جابجا کرد، تا به قفسه‌های پشت آن دسترسی پیدا کرده و یا پهنای نمایشگر را به اندازه نیاز تنظیم کرد.

 

 
و مهم‌تر اینکه، در این نمایشگر از آخرین فنآ‌وری OLED (دیودهای آلی پخش‌کننده‌ی نور) بهره‌برده‌اند که در آن هر پیکسل به جای اینکه از پشت روشن شود، خودش می‌درخشد.

 

 
 در نمایشگرهای OLED، بیشتر برای اینکه جام در نبودِ سیگنال الکتریکی فرانما باشد، یک لایه‌ی نازک پلاستیک بین دو الکترود، در بالای جام شیشه‌ای، گذاشته می‌شود. 

 

 
فنآوری OLED به انرژی بسیار کمی نیاز دارد، برای همین نمایشگرهایی از این دست بسیار نازک هستند.

 

 
 می‌دانیم که شرکت‌های فنآوری به ساخت و گسترش نمایشگرهای OLED خم‌پذیر که بتوان آن را خم نموده و یا لوله کرد، امیدوار هستند.

 

 
این تلویزیون تنها برای نمایش فیلم و سریال کاربرد نخواهد داشت. سرپرست بازاریابی پاناسونیک پیش‌بینی می‌کند که از این نمایشگر برای کنترل ابزار خانه‌های هوشمند، پخش ترانه و یا تغییر عکس‌های روی دیوارها 🏜🗻🌄🌅 برای درست‌کردن حال‌وهواهای گوناگون در خانه به کار خواهد رفت.

 

 
پاناسونیک این فنآوری را در آغاز سال ۲۰۱۶ در لاس‌وگاس به نمایش گذاشت، ولی مهندسان شرکت می‌گویند که این نسخه‌ی تازه‌تر از تلویزیون نامرئی آنها،  در زمان خاموشی، شفاف‌تر از زمانی است که روشن است و درخشان‌تر می‌باشد.

 

 
با همه‌ی این پیشرفت‌ها، به گفته‌ی نمایندگان فروش پاناسونیک، گمان می‌رود این تلویزیون تا سه سال آینده آماده فروش باشد.

 

 

💰ولی این دیرکرد خیلی هم بد نیست چون به ما زمان میدهد تا برای خریدنش پس‌انداز کنیم❕

  

۲۲ مهر ۱۳۹۵
۷ اکتبر ۲۰۱۶ - دیوید نیلد در ساینس آلرت |

اگر این خبر را پسندیدید "خوش خبریم" را به ۲ نفر از دوستانتان معرفی کنید : ارسال این خبر به دوستان

دیدگاه بازدیدکنندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید